Saturday, April 3, 2010

..Hikmah Segera...

hari ni genap 16 hari ...
pantas jer masa berlalu
ermm... minggu ni memang aku tension
dgn kerja, dgn diri, dgn environment
tapi dlm tension aku tu
aku belajar sesuatu..
to say YES to whatever Allah give
even it is so terrible to accept it

aku dah penat menangis Ya Allah
sampai dah kering airmata
akhirnya aku jumpa hikmah
cepat jugak Kau singkapkan hikmah ujianku kali ini
the answer is it is not da right TIME
Subhanallah..subhanallah

andai benar faktor masa adalah jawapan untuk ujianku
maka izinkanlah aku memperbaiki diri ini
dalam menempuh hidup ini...
aku perlu kuat, aku perlu tabah , aku perlu redha
ermmmmmmmmm, sakit rasa kehilangan
sakit yg tak terungkap dgn kata2

Sahabat, aku mintak maaf
saat aku lambat memaafkan dirimu
terasa sangat Allah sgt kuat untuk menguji hatiku
aku menangis atas kehilangan 'dunia'
akhirnya aku akui
Sedang Nabi ampunkan ummat
inikan aku insan biasa
Namun hadiah darimu aku terima dgn seribu tawa
lambang aku menerimanya seadanya

Sesungguhnya kehilangan dunia mungkin sebagai lambang pengorbanan di dunia
namun sbg manusia , aku masih tidak dapat lari dari dunia
BZ dgn dunia

Sahabt, cukuplah dirimu sbg temanku
diwaktu ini
cukuplah Allah sbg tempat ku bergantung harap

thanks shbat
syukran shbat
....andainya alam ini mampu berkata2 , pastilah pujian buat dirimu, di waktu itu akulah yg bertuah punya sahaabt sepertimu.....
thanks Aishah...thanks K ja
thank you so much for the love that both of gave to me
doakan aku kuat, doakan aku sabar, doakan aku bahagia
sesunggguhnya doa kalian yg membantu aku kan....