Friday, July 18, 2008

... mOrE tHan 24 HoUrS....






kali ni gue nak coret skit bout MASA or TIME
coz baru sedar bahawa masa tu x sama nilai dgn EMAS
dlm dunia ni, kalo betul MASA ITU EMAS
nescaya tidak ADILlah dunia ini
hanya insan yg BERHARTA mampu membeli masa
so, camner dgn insan yg tidak berduit
hakikatnya kita semua tahu masa yg kita ada




only 24 hours... setiap orang sama jer kan
or ada orang yg 20 hours ? or lagi best kalo 27 hours
kalo ada lebih masa... erm boleh tido 10 jam kot
bagi gue soal masa cukup ker, x der masa ker
depends totally pada individu
honestly speaking it's all bout TIME MANAGEMENT

tiada guna kita banyak masa tapi x banyak kerja or kurang sumbangan kita
tapi lagi membahagiakan dalam keterbatasan waktu
kita masih mampu membuat kerja yg orang byk masa boleh buat
dan lagi membanggakan jua
kita mampu melakukan kerja yg org byk masa x sempat nak buat
nothing is impossible in this WORLD
what is much more iMPORTANT is KEBERKATAN MASA

kalo pendapat saya
biarlah saya kekal dalam keadaan kekurangan masa
at least , saya akan berusaha untuk tidak bertangguh kerja
dan yg paling utama, saya akan sangat2 menghargai masa
semoga setiap saat masa saya TERISI dgn perkara2 yg bermanfaat
untuk diri, shbt2, keluarga, umat Islam,masyarakat dan negara
moga VIRUS plg VIRULENCE dlm alam semesta
tidak terus-terusan BERMUTASI dalam jasadku
virus ni speciesnya nama LEZYY
kalo dalam bahasa ibunda namanya MALAS
so, that's why saya rasa kalo sorang tu pandai manage their time
it seems to be they got more than '24 hours'
Ya ALLAH, biarlah dalam kesibukan ku
Kau terus titipkan rasa SYUKUR diatas ni'mat MASA yg sedikit
Kau terus memberi HIDAYAH untuk aku terus menyumbang
namun jgn sekali-kali Ya Allah, Kau biarkan aku hanyut dlm lautan MASA
tanpa berkhidmat meskipun untuk diri sendiri
lebih-lebih lagi untuk orang lain dek rasa pentingkan diri kerana merasakan tiada masa untuk org...
as a CONCLUSION....
time is NOT golden.....
benda paling MAHAL...
adalah masa yg telah berlalu.... MASA LEPAS.....
Semoga aku x terus menyesali atas pembaziran masa ....
kurniakan aku Ya Allah KEBERKATAN MASA sepanjang KEBERKATAN USIAku....
4.19 am New Castle , Kltn
'status: my precious time....'

No comments: