Thursday, August 27, 2009

Ramadhan 5-6

Assalamualaikum

meh aku story skit experience oncall ms posa
pas war round ptg dlm kul 5.30 tu
aku minta tolong kawan2 HO lain
aku kata nak g solat n nak beli juadah Berbuka

usai solat , aku balik wad
terus review patient
jam dah kul 6.30pm
lebih kurang 20 minit nak berbuka
baru review 1-2 patient acute bed

jam 6.50 pm aku terus gi join nurse
bukak posa sama2
sekejap jer mkn, terus solat maghrib
n then cont review patient balik, amik darah

dlm kul 7.30 , ada call from Burn unit
tolong review patient n take blood post transfusion
dah settle , balik ward aku
tengok2 MO dah tunggu datang round

round2 , dlm kul 9 finish
aku g settlekan patient yg nak g operation esoknya
mlm aku oncall , xder admission
juz nak watch out patient acute cubicle jer

kul 1.30am kena g amik darah lagi
untuk pt tu, repeat PT/PTT dia
yg ni nak check faktor pembeku darah
pastu kul 2.30 g solat Isyak
ingat nak terawih...
tapi takut lama2 dalam bilik HO
takut ader pt collapse
x perasan
x solat terawih ler aku
tido dlm 1-1 1/2 jam kat kaunter tu
bgn tido , g trace result plak
n then Burn unit call lagi
kena set new line
patient punyer line sumer block
struggle dgn nurse
memand susah sgt nak set line
3-4 x aku try per patient
nurse pun sama
x dpat jugak
huhu

at last kau tengok jam dah kul 4.50am
aku mintak nak sahur dulu
pastu sambung balik
makan roti dgn air soya
ok lah
as long as ambil berkat sahur
dah settle sumer aku pun solat Subuh
terasa cam aku masih mengantuk

x sabar nak tunngu ptg
balik umah buka posa


sukarnya nak betulkan niat
Qiyammulail tu x semestinya tahajud, taubat , hajat n witir shj
yg student still dapat pahala bila dia ulangkaji
yg uzur bangun untuk berzikir n berdoa
yg surirumah menyediakan juadah sahur untuk keluarga
dan aku kerja ....
IA moga skop Qiyammulail kita x terbatas k

2 comments:

SyaHiRuL MuhD said...

salam..kak syaz...

wah..buzy nyer jd HO....
best tak dok kuching..?
citer2 lah ckit...

p/s : rayer balik s'gor x?

pecinta_Islam said...

hmmm..kehidupan mmg camtu la
:)