Saturday, March 20, 2010

...dugaan..ujian...antara rahmat dan hikmah...

Assalamualaikum ...
Subhanallah , subhanallah
Allah akan terus menguji pada titik kelemahan insan
dalam proses pemtarbiyahan hearty

Gue juga x terlepas , sama sprti insan2 lain
mungkin pendekatan dan impact nyer shj yg berbeda
dalam kesamaran memohon Allah menampakkan hikmah
atas ujian yg melanda diri
ditambah dgn hati yg menafikan kenyataan
digandakan dengan rasa kecewa
melambatkan proses redha dlm hearty gue

Gue mencari dan terus mencari jalan keluar
cuba membuka pintu2 yang tersedia untuk aku keluar
namun bukan semua pintu2 itu mudah untuk dibuka
Ada pintu yg memerlukan kunci , ada pintu yg berduri, ada pintu yg penuh dgn darah
aaaahhhhhhhh
yg mana satu pintu yg Allah khaskan untuk hambaNya yg bernama Shazrina Humaira

lantas aku meminta bantuan
sahabat2 senior yg lebih makan garam & gula dari aku
sahabat yg sentiasa di sisi
sahabat2 yg tidak pernah mengecewakan
mudah shaja, teruskan istikharah , berazam & bertawakkal

ermmmmmmmmmmmmmmmmm
hearty aku tidak tenang
ada sesuatu yg memberatinya
ada perasaan yg sukar diungkapkan dgn kata2
hanya airmata yg bisa meredakan segalanya
hanya tangisan yg bisa mendamaikan hearty

Oh Tuhan,
usah bebankan aku dgn bebanan yg berat
seperti yg pernah kau berikan kpd umat yg terdahulu dari aku
sesungguhnya aku hanya insan kerdil yg mendambakan kasih sayangMu


No comments: