Saturday, March 20, 2010

....luahan nurani....


hehe
harini aku bukak mata dgn harapan baru
kulakukan rutinku seperti biasa

cuma satu yg x perlu aku buat harini
pergi kerja
aku off day this weekend

pagi ni aku nak duk umah
cari ketenangan kat umah plak
dah 2 harini aku cari ketenangan kat pustaka, kat masjid negeri, kat taman, kat tasik
ternyata sumernya hambar

terasa kosong dalam sanubari
tapi harini ada sesuatu
ada sedikit ketenangan dalam jiwa
lepas ku belek2 kembali kata2 yg pernah aku nukilkan
sewaktu dikampus dulu

ahhhhhh
rindunya saat dikampus dulu
segala2nya bahagia, duka, sendu, tawa
terakam kemas dlm album memoriku

kini, aku merasakan indahnya zaman di kampus
version tension yg berbeza sedikit
level of tension yg milder form
compare to alam pekerjaan

yg menuntut 1001 pengorbanan
ketahanan fizikal, mental dan spiritual
dorongan dan semangat yg berterusan dalam hati perlu
bagi memastikan segalanya berjalan lancar

Ya Allah,
Sesungguhnya didunia ini
Kau menutup keaiban aku
aku bisa menjadi pelakon wanita di pentas dunia ini
namun akhirnya aku tetap x dapat menipu hearty aku sendiri
Benarlah kata org, kita boleh tipu org
tapi bukan hati kita

Kita boleh berlagak seperti tiada apa2 yg berlaku
tiada apa2 musibah menimpa diri
namun hati kita yg merintih
remuk menderita
hancur seperti gelas kaca yg berderai

akhir kata
le tthe time be the best healer
coz sumtimes sumthing r better left unsaid & unexplain
let it be the BIG SECRET till the rest of life

No comments: