Saturday, March 20, 2010

Kembara Hidup -DeHearty

telah jauh aku mengembara
mencari erti hidup di dunia ini
yg selama ini sering disalah erti
oleh mereka yang bertuhankan hati

ku musafir ke pelusuk dunia
memerhatikan gelagat manusia
ada yg gembira hingga terlupa
ada yg berduka tetapi gembira

terasa lelah menempuh jalanan beronak duri
kekadang sesat tanpa haluan
sehingga punca hilang dimata
kuturutkan jua hati yg buta

kupasrahkan padaMu Tuhan
segala yg akan berlaku
kerana Engkaulah penentu segala
menciptakan dunia penuh pancaroba
tak terdaya rasanya kakiku melangkah

Kau pimpinlah langkahku Tuhan
agar tidak ku kesesatan
dari jalan syurgaMu yg diidamkan
kerana tidak ku terdaya menahan seksa neraka
tidak pula layakku ke syurga

ku hanya hamba yg diciptakan dengan kelemahan
sering daku terlupa sering jua daku terleka
dengan nikmatMu yg melimpah didepan mata


Subhanallah...Subhanallah
puitisnya lirik nasyid ni
memang tepat disaat aku dilanda ujian

Aku kehilangan
namun nikmat lain tidak sedikit pun berganjak
Aku masih punya Allah,
Aku masih Muslim
aku punya parents & family
aku masih sihat
aku masih bekerja
aku masih berjalan
dan yg paling penting Allah masih memberikan ku nafas
aku masih hidup..........

Bersabarlah hati
sabar dengan ujianNya

No comments: