Friday, August 29, 2008

.. solat terawih


Assalamualaikum ....

ckp pasal Ramadhan ni...
ader lg benda yg terlintas....

solat yg cukup sinonim ...
Solat Terawih...
bukan solat Tawarih...

dulu2 aku memang wajib g solat terawih...
g dgn kawan2 , sepupu n adik2
sanggup jer aku heret adik2 aku
suruh diorang teman
nak balik mlm takut

kadang 2 jer balik awal
kalo x larat wat 8 rakaat jer
tapi biasanya 21 rakaat ler
hehe
bukan rajin
tapi ada misi lain
kalo wat 21 rakaat leh moreh skali

moreh ni mcm jamuan ringan ler
ader kuih, mrtabak , bihun
makanan aku x nak sgt
tapi yg paling bestszzzzz
air teh panas surau
memang sedap

selain moreh ni
ader sebab watper ler
gue ni pengunjung tetap suau
sebabnya gue memang g bcoz of
fadhilat2 setiap mlm
solat terawih
siap kerat lagi dr paper
tampal dalam bilik

hehe
masa tu gue jahil
xder ilmu
skrang ni bila ader ilmu
nak sangat share dgn org lain
yg x tahu lg


sebenarnya fadhilat2 setiap mlm
solat terawih tu xder
kalo kita tengok balik setiap fadhilat tu
memang x logik

sbg cth, kita dapat pahala semua para Nabi
walhal kita ni selalu jer wat dosa
Para Nabi tu diuji hebat , Rasulullah maksum
mana leh kita setanding or lebih hebat dr para Nabi
kalo berbekalkan iman senipis kulit bawang

maafkan kami Ya Allah
diatas kejahilan kami dulu
bimbinglah kami dgn cahaya kebenaran

'Sekiranya Allah menginginkan kebaikan kpdmu,
Nescaya Allah memberi kefahaman dalam agama'

actually mari kita betulkan niat
beramal krn Allah
kalo kita ikhlas
Ganjaran Allah x terhingga
yg penting redha Allah

penutup,
nak selit skit
lirik nasyid......................

ku akui kelemahan diri
ku insafi kejahilan diri
ku sedari kekhilafan diri

terimalah...
terimalah taubatku Tuhan

(moral of value: beramal dgn ilmu, jgn jd pak turut)


4.07 am 29/8/08 New Castle
'status: menikmati subuh yg damai'








No comments: