Wednesday, September 17, 2008

.... kenangan terindah....















teringat kenangan masa zaman muda2 dulu
gue x suker memasak
tp gue suker wat kuih raya
(sbb setahun sekali jer, hehe)
try sumer resepi ler
mak gue ikut jer anak dia ni
beli jer aper2 bahan pun
tapi cam biasalah
bahan wat kuih ni
bukan nyer murah
dahlah mahal pastu x leh nak beli skit2
namapun setahun skali
so, first adunan confirm x jadi
hangit lah, kerasssss, lupa buh gula
mcm2 la
tapikan what so special bout kuih raya
gue bkn wat sorang2
mak gue tolong
ngan adik2 yg byk kerenah
sorang nak kuih ni
sorang nak kuih kegemaran dia
sorang nak besar2
pening kepala gue
kenangannya bila ?
kan dah kecoh2 wat kuih raya'
nnt masa buka leh makan
rasaler sedap ke tak
hehehe
tukang rasa professional
ayah gue ler
bykler comment dia
kurang manis ler, kurang margerine ler
kurang chocolate rice ler, serba -serbi kurang
tapi gue tak kecik hearty pun
hehehe
coz gue wat sumer tu sbb nak bg kwn2 makan nnt
at least ader la usaha
aku nak watkan kuih raya untuk diorang
tapi tu dulu ler
b4 masuk matrik n masuk U
skrang semua kuih 'TUNJUK'
hehehe
x sempat nak wat
apa yg aku boleh concludekan
peperiksaan final adalah ibart buat kuih raya
coz kalo kita x practise , memang susah
tapi peperiksaan akan jd mudah
if kita practise hari2
macam kita masak nasi ngan lauk , sayur tiap2 hari
PRACTISE MAKE PERFECT
erti hidup pd memberi
tryler wat aper2 utk org lain
nnt kita jd org paling bahgia ....
cuba try test
hehehe
6.43 pm, New Castle Kltn
'status: menjelang senja 18 ramadhan 1929H..'

No comments: