Monday, September 1, 2008

...ramadhan 1..

Assalamualaikum....
hari ni posa sulung....

bout today
ader 2 kot
interesting thing

1) ader foreigner from Holand join clinical teaching
dahler gue yg present
kelu lidah nak berkata
nervous giler
coz , yelah broken english hehe

but luckily all was fine
both of them understand
that part not interesting

what so interesting?
the girl was so amazed
all of us can stand for a long time
one more she knew all was fasting

i juz smileeeeeeeeeeeee
bg dia kita hebat
tapi bg kita biasa jer

ooopsssssss
aku silap Ya Allah
tiadalah daya kami melainkan dgn kuasa MU
mana mungkin kami mampu berdiri
mana mungkin kamim berpuasa
moga Allah berikan lg cahaya Hidayah pd mereka

cinta sesama manusia
dimulai dgn ikatan silaturrahim
biar berbeda agama, warna kulit, bahasa, budaya
namun jika taqdir yg mempertemukan
Allah jua lebih tahu hikmah sgl pertemuan
Biarlah mereka kenal Islam yg sebenar
bukan mengenal Islam melalui penganutnya

2) mlm td masa terawih
kagumnya hati gue
bilamana ader seorg doktor muslimah
bersemangat untuk menunaikan solat terawih berjemaah
sambil mengendong baby chubby

bila nangis jer
dia dokong anak dier
kalo gue mahu jer gue duk umah kot
solat sendiri jer

tapi tuler
bagi insan yg Allah kurniakan cinta Nya
Dia akan tarik hamba-2Nya semakin dekat
Allah akan bg kemanisan Iman kpd hambaNya yg sabar

moga Ramadhan seterusnya
dlam keberkatan dan keredhaan Allah


5.11 am . New Castle, Kltn
'status: nak sahur'

No comments: