Saturday, September 20, 2008

.Ramadhan 19-20

Ramadhan 19

end posting xm n xm farmako
dah beres sumer tu
gue ada plan istimewa


after g sahur wif Vee
gue jumpa pemimpin kesayangan
terasa damai mendengar tiap2 btir amanat
sesekali tersengguk2
barangkali gue sutuju sangat (tido ler)


bukan sekali jumpa ttp 2 kali
sampai menitis air mata
tatkala memandang tenang wajahnya
mengimbau detik2 silam
ketika gue pernah membenci dirinya
maafkan aku ya Allah
maafkan ana wahai pemimpin kesayanganku


lewat tengahari, kami sumer menjejakkan kaki
dalam kesibukan 'shopping raya' di rantau Panjang
terlihat kelibat teman2 USM jua ter'sesat' di sana
manisnya kenangan bersama2 shbt2
aku pasti merindui saat2 ini kelak


berbuka dan bersahur di rumah shbat
terasa spt berbuka dan bersahur di rumah sendiri
kemeriahan begitu dirasai
ermm, tiba2 dada terasa sebak sekali
Allah memberikan aku 'instinct'
betapa kadang2 kebenaran itu
terlalu pahit untuk ditelan
ku sabar dan tenangkan hati yg hampir remuk
gelisah menyelubungi jiwa

ku lakarkan jua senyuman di bibir
tanda tiada apa yg berlaku
bimbang ada sahabat yg menegur
perubahan riak wajahku
sedang aku sedang sarat melawan perasaan
dan mujur Allah memberiku sdkt kekuatan
mengingati firmanNya

...boleh jadi apa yg kamu suka itu buruk bg kamu dan boleh jadi apa yg buruk bagi kamu itu adlah baik bagi kamu...

Ya Allah,
memang benar
manusia selalu menilai luarannya shj kan
sedikit pun manusia tidak mahu menoleh kebelakang ,
tidak mahu mencari hikmah yg kadang tersurat
namun tersirat dek lemahnya IMAN


bukan semua yg kita inginkan
bukan semua yg kita impikan
bukan semua yg kita dambakan
bukan semua yg kita angankan
bukan semua yg kita harapkan
bukan semua yg kita cita2kan
akan menjadi realiti , kenyataan

hakikatnya wahai diri
kita hanya merancang
dan Allah jua yg Maha Perancang
dan sebaik2 perancang adalah drNya

memang pahit menelan kebenaran
namun manisya bahgia tatkala
Allah mencantumkan semula hearty yg remuk
menjadi sekeping hearty kembali

bersabar...
yakinlah akan ada jalan di dpn menantimu

''takkan terhidu harum mewangi
jika tak dinyalakan setanggi
takkan terasa manisnya hidup
andai tak dilambung gelora''




Ramadhan 20

penat skit
balik tengahari round aras 2 DM 4
kutip signature sokongan
Penubuhan Pertubuhan Mahasiwa Islam (PMI)
di uSM kampus kshtan
semoga semua berjalan lancar


semoga segeralah penubuhan PMI USMKK ni
walau gue tahu,
gue x sempat nak join persatuan
at least gue nak terlibat juga
dalam sejarah penubuhannya


8.50pm, New Castle
'status: wif new HEART'

No comments: