Wednesday, September 24, 2008

..Ramadhan 24...

sebelum ku teruskan.... entry ini tidak berkaitan dgn gue... sekadar perkongsian ilmu shj k..... sbg renungan muhasabah diri...


Sesungguhnya pernikahan itu menyempurnakan sebahagian agamamu ....
2 tahun ni memang aku cukup terkilan.... undangan sahabat2 dan sepupu2 ke walimatul urus x dpt ku penuhi.... bukan aku x sudi... tapi kekangan masa dan amanah di sini memaksa aku membuat pilihan untuk mendoakan kebahagian mereka dari negeri org.....


if dulu2 , teringat masa nak berpisah .... after SPM... aku ler pesan member2 gue , kahwin jgn lupa jemput.. coz aku kata aku wajib g majlis member2....
sbb kebahagiaan member2 sek. adalah satu kenangan yg tersemat kukuh di sanubari..... too much sweet memories.... too much...


tapi skrang.... jemputan pun x ku penuhi... inikan pula bertanya khabar....
mujur pertunangan best friend aku leh g... if x g muncung panjang ler jawabnyer.... jenuh nak memujuk plak.......




setakat ni member2 gue yg kahwin lum ader cahaya mata lagi.... aku siap pesan kalo diorang dah dapat anak... call me aunty shaz yer... bukan mak cik shaz ... hehe.... nak jg standard konon nyer.... padahal memang umur dah banyak...

aku juz pesan kat diorang ,once korang kahwin.... tanggungjawab tu sama2 la... so kena bertolak ansur... kena fikir hearty org lain... kena amik hearty parents mentua jg... so as a conclusion marriage is a transformation and reformation...

zahirnya mungkin perkahwinan melibatkan 2 insan , namun realitinya perkahwinan telah 'menyatukan' lebih drpd 2 hearty........


setiap insan dlm dunia ini mengimpikan sebuah keluarga bahagia.... dikurniakan pasangan yg beriman & bertaqwa... anak2 yg soleh & solehah...

barulah hidup ini terasa lengkap kan.....



walaubagaimana caranya.... jgn tersasar dr landasan ISLAM k.....
jgn bertopengkan islam dan kebaikan untuk melakukan kemaksiatan dan kerosakan di muka bumi ini....

jadilah role model untuk remaja2 di luar sana yg mengalami krisi identiti dalam memandu diri.... supaya kelak tiada lagi insan yg rasa tersisih dek dirinya bergelar anak tidak sah taraf ..... Wallahua'lam...


7.28pm , New Castle Kltn
'status : jasad di KLTN , hearty di KL'

No comments: